Warsztaty z programowania fraktali
Dnia 9 i 16 grudnia 2024 roku, grupa uczniów z klasy 2Gb wzięła udział w szkolnych warsztatach informatycznych z programowania fraktali w języku Python. Zostały one zrealizowane w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Dzień Matematyki. Matematyka, Sztuka i Kreatywność. Podczas warsztatów, uczniowie mogli poszerzyć swoją wiedzę nt. konstrukcji fraktali, ich wizualizacji oraz metod powstawania. Mieli również okazję, do przećwiczenia składni i funkcji języka programowania Python oraz poznania bardziej złożonych technik z dziedziny programowania np. rekurencji. Wykonali programy rysujące fraktale takie jak: trójkąt Sierpińskiego, drzewo pitagorejskie oraz śnieżkę Kocha.
Głównym celem warsztatów była korelacja pomiędzy dziedzinami nauki takimi jak matematyka i informatyka. Dzięki tym zajęciom, graficy zdobyli nowe doświadczenie w tworzeniu interaktywnych aplikacji komputerowych. Warsztaty zostały przeprowadzone przez profesora Grzegorza Szymczaka.
Zdjęcia i obróbka zdjęć wykonana przez uczennicę klasy 3Fb, Wiktorię Kowalską
E. Ś.