Nauczyciel – nowoczesny i świadomy Europejczyk

  1. Nazwa projektu: Nauczyciel – nowoczesny i świadomy Europejczyk
  2. Numer projektu: FERS_23_SCH_FK_000454747
  3. Czas trwania projektu: 2023-12-31 do 2025-06-29 Wielkość dofinansowania: 75 100 EUR
  4. Krótki opis projektu.

Dzięki aktywnemu przygotowaniu przed wyjazdami oraz uczestnictwu w szkoleniach za granicą, nauczyciele znacząco podniosą poziom swoich umiejętności językowych, zwłaszcza w zakresie swobody komunikacyjnej i pewności siebie w używaniu języka obcego. Uczestnicy kursów metodycznych udoskonalą swoje kompetencje dydaktyczne, dzięki zapoznaniu się  z innowacyjnymi, angażującymi uczniów metodami nauczania, m.in. z wykorzystaniem TIK. Nauczyciel geografii pogłębi wiedzę na temat zagadnień związanych ze zmianami klimatu. Koordynatorzy rozwiną kompetencje w zakresie efektywnego kierowania pracą dużego zespołu i prawidłowego prowadzenia dokumentacji projektu. Mobilności będą okazją dla pedagogów do bezpośredniego obcowania z kulturą i mieszkańcami Cypru, Irlandii, Malty i Niemiec, a tym samym wzmocnienia postawy otwartości, tolerancji oraz poszanowania różnorodności. Wszyscy uczestnicy zdobędą doświadczenie związane z realizacją projektu E|1. Nazwa projektu: Nauczyciel – nowoczesny i świadomy Europejczyk
2. Numer projektu: FERS_23_SCH_FK_000454747
3. Czas trwania projektu: 2023-12-31 do 2025-06-29 4. Wielkość dofinansowania: 75 100 EUR
5. Krótki opis projektu.
Dzięki aktywnemu przygotowaniu przed wyjazdami oraz uczestnictwu w szkoleniach za granicą, nauczyciele znacząco podniosą poziom swoich umiejętności językowych, zwłaszcza w zakresie swobody komunikacyjnej i pewności siebie w używaniu języka obcego. Uczestnicy kursów metodycznych udoskonalą swoje kompetencje dydaktyczne, dzięki zapoznaniu się z innowacyjnymi, angażującymi uczniów metodami nauczania, m.in. z wykorzystaniem TIK. Nauczyciel geografii pogłębi wiedzę na temat zagadnień związanych ze zmianami klimatu. Koordynatorzy rozwiną kompetencje w zakresie efektywnego kierowania pracą dużego zespołu i prawidłowego prowadzenia dokumentacji projektu. Mobilności będą okazją dla pedagogów do bezpośredniego obcowania z kulturą i mieszkańcami Cypru, Irlandii, Malty i Niemiec, a tym samym wzmocnienia postawy otwartości, tolerancji oraz poszanowania różnorodności. Wszyscy uczestnicy zdobędą doświadczenie związane z realizacją projektu Erasmus+.

6. Harmonogram działań:

1) Przygotowanie nauczycieli do mobilności 2) Organizacja logistyczna wyjazdów 3) Udział w szkoleniach:
A. kurs jęz. niemieckiego (Lindau, Niemcy);
B. kursy jęz. angielskiego (Cork i Dublin – Irlandia, St. Julians, Kercem i Sliema -Malta, Limassol – Cypr);
C. kurs edukacja środowiskowa (Climate Change and Global Citizenship Education (Dublin, Irlandia);
D. kursy językowo – metodyczne dla nauczycieli
• Methodik und Sprache (Regensburg, Niemcy);
• TEL – Technology Enhanced Learning (St. Julians, Malta);
• Teacher Refresher Course for Non-Native Teachers (Dublin, Irlandia);
• Key Teaching Skills (Dublin, Irlandia);
• Methodology and Language Development (Dublin, Irlandia);
4) Nawiązanie kontaktów z pozostałymi uczestnikami szkoleń i wymiana doświadczeń
5) Wizyty w lokalnych szkołach średnich
6) Upowszechnianie zdobytej wiedzy w Szkole
7) Upowszechnianie rezultatów projektu na zewnątrz
8) Zarządzanie projektem
9) Ewaluacja podjętych działań

Regulamin projektu